S├ťNNETULLAH VE ─░├ç TUTARLILIK

SÜNNETULLAH VE ─░Ç TUTARLILIK
U─×UR CANBOLAT

AHLÂK-I HASENE erleri iç tutarl─▒l─▒k konusunu temel meseleleri aras─▒nda sayarlar. Önemserler.
Daima bir tutarl─▒l─▒k üzerinde ya┼čayarak hayat─▒ anlamaya çal─▒┼č─▒rlar ve pratiklerini de bu do─črultuda
ortaya koyarlar.
Güzel ahlak yolunun ilkeli yolcular─▒ biraz öyle biraz böyle olmazlar.
Ya da kimi zaman ┼čöyle kimi vakitte öteki türlü davranmazlar.
Onlar gerçek dindarl─▒─č─▒ ihlas üzere olu┼čturulmu┼č bir iç tutarl─▒l─▒k olarak de─čerlendirir ve tüm eylemlerini
buna göre yaparlar.
Fikirleri ba┼čka faaliyetleri ba┼čka olmaz.
Dü┼čünceleri ba┼čka tutumlar─▒ bamba┼čka olmaz.
Ki┼čilere ve ortamlara göre söylem ve tav─▒rlar─▒n─▒ de─či┼čtirmezler.
Daima tutarl─▒l─▒k üzere olurlar.
Yüksek erdem yolcular─▒ Sünnetullah─▒ yarat─▒c─▒m─▒z─▒n dünya adaleti olarak görür ve i┼člerini buna göre
düzene koyarlar.
Bu sebeple daima sebep sonuç üzerinden dü┼čünürler. Yapacaklar─▒ bir i┼čin sonuçlar─▒n─▒ dü┼čünüp
öngörürler. Rabbimizin dünya nizam─▒na koydu─ču bu i┼čleyi┼či iyi kavrad─▒klar─▒ndan rasyoneldirler.
Hayalci de─čildirler.
Vakti gelmeden ekilen tohumun ziyan olaca─č─▒n─▒ bilirler.
Zaman─▒ geçmi┼č bir eylemin neticesiz oldu─čunu yine Sünnetullah üzerinden kavram─▒┼č olduklar─▒ndan
dolay─▒ ak─▒lc─▒ davran─▒rlar.
Rasyoneldirler.
Sorunlar─▒ Allah’─▒n koydu─ču kurallar yani Sünnetullah üzerinden çözümlerler.
Olmayacak duaya âmin demezler.
Kul olarak kendilerinin yapmas─▒ gereken, mücadelesini vermeleri laz─▒m gelen hususlarda önce kavli
duaya de─čil fiili duaya yönelirler.
Peygamber Efendimizin ve tüm peygamberlerin Rabbimizin koydu─ču i┼čleyen düzene yani
Sünnetullaha uyarak hareket ettiklerini yüce kitab─▒m─▒z Kur’an-─▒ Kerim’den ö─črenirler.
Kendilerinin yapmalar─▒ gereken hususlar─▒ hoyrat bir konfor anlay─▒┼čla Allah’a havale ederek O’nun
çözmesini istemek yerine kendileri gereken mücadeleyi verirler Rabbimizden de bunun üzerinden
kolayla┼čt─▒r─▒c─▒ lütuflar niyaz─▒nda bulunurlar.
Bu onlar─▒n iç tutarl─▒l─▒klar─▒n─▒n en belirgin tezahürüdür.
Ey hakikat yolunun iç tutarl─▒─č─▒ önemseyerek Sünnettullah üzere ya┼čamaya çal─▒┼čan rasyonel yolcusu.
Önce kendin için içsel tamirata giri┼čmelisin.
Tutarl─▒l─▒─č─▒n─▒ kaybetmemelisin.
Meseleleri ayr─▒┼čt─▒rmay─▒ büyük bir özen ve yüksek bir dikkatle yapmal─▒s─▒n.
Ötekiyle ilgilenmekten kendini unutan biganelerden olmamal─▒s─▒n.
Allah’─▒n koydu─ču Sünnetullah kanununa ra─čmen ya┼čaman─▒n ebter oldu─čunu unutmamal─▒s─▒n.
Din ile hayat aras─▒na gösteri┼či de─čil samimiyeti koyarak ┼čekle bo─čulmaktan kurtulmal─▒s─▒n.
Ki┼čilik parçalanmas─▒ anlam─▒na gelen görsel dindarl─▒k yerine ihlasla elde edilen tutarl─▒l─▒─ča ula┼čmal─▒s─▒n.
Var olan tüm problemleri kendi hevana göre de─čil ancak Sünnetullaha uyarak çözebilece─čin ┼čuuruna
eri┼čmelisin.
Dünyada egemenli─čin ve ahirette mutlulu─čun ancak bu iç tutarl─▒l─▒k ve gayretle elde edilebilece─čini bir
kere daha yüce kitab─▒m─▒z üzerinden mütalaa etmelisin.
─░man etmenin gösteri┼č de─čil yarat─▒c─▒ ile içtenlikli bir ba─čdan geçti─čini asla akl─▒ndan ç─▒karmamal─▒s─▒n.
Dindarl─▒─č─▒n ki┼činin kendisiyle ve toplumla ilkeler üzerinden kurdu─ču dürüst bir ili┼čki ile olu┼čtu─čunu
görmelisin.
Yüksek erdemlere dayal─▒ güven toplumuna ancak bu iç tutarl─▒l─▒k ile ula┼č─▒labilece─činin kavray─▒┼č─▒na
eri┼čmenin kendilik bilinci aç─▒s─▒ndan vazgeçilmez oldu─čunu kabul etmelisin.
Bu ise Sünnetullah─▒ hesaba katarak ya┼čamak demektir ki, güzel ahlak yolcusuna en çok yak─▒┼čand─▒r.

Yaz─▒y─▒ Be─čen :     0
Payla┼č :