SAL─░HUN AM─░RUN

SAL─░HUN AM─░RUN
U─×UR CANBOLAT

AHLÂK-I HASENE erleri hayatlar─▒n─▒n her an─▒nda salihun ve amirun olmak için gayret ederler.
Bu onlar─▒n güzel ahlak yolundaki en önemli istikâmetleridir.
Bu iki özelli─čin evveli salihun yani salih kimselerden olmakt─▒r.
Günahkâr olmaktan alabildi─čine kaçmak, kaç─▒nmakt─▒r.
─░yi davran─▒┼č sahiplerden olmak ve bunu sürdürmek elbette kolay de─čildir ancak imkâns─▒z da de─čildir.
Gayret ister.
Sab─▒r ve sebat─▒ içinde bar─▒nd─▒r─▒r.
Hayata yetkin olmay─▒ gerektirir.
Neyin do─čru, neyin yanl─▒┼č oldu─čunu vahiy ve sevgili peygamberimiz üzerinden belirleyerek marufu sahih bir ┼čekilde tespit etmek ve toplum ya┼čay─▒┼č─▒nda bar─▒┼č─▒ tesis etme cehdidir.
Güzel ahlak yolcusu burada hedefi tam tutturabilmek için yetkin hâle gelmelidir.
Zihni berrakla┼čmal─▒d─▒r.
Fikri oturmal─▒d─▒r.
Davran─▒┼člar─▒ ikircilikten kurtulmal─▒d─▒r.
Bu ise ki┼činin kendilik bilincine ula┼čarak do─čru ya┼čama yetkinli─čini elde edebilmesidir.
─░stikametli ya┼čay─▒┼ča bu ┼čekilde ula┼č─▒l─▒r.
Do─črulu─čun zirvesine ula┼čmak ancak bu kararl─▒kla mümkün olacakt─▒r.
Dürüstlük ve adalet gibi yüksek erdemlere ula┼čmak yine bu zihni ayd─▒nl─▒k ve kalbin ─▒┼č─▒mas─▒yla mümkündür.
Ak─▒l, mant─▒k ve duygu birlikteli─čini sa─člamak ve birbirini ezdirmemek ile elde edilebilir.
Her türlü bozukluk ve yanl─▒┼čl─▒ktan tam ar─▒nmak için salihun olanlar hemen ard─▒ndan kendilerine kar┼č─▒ amirun yani emreden, hükmeden olurlar.
Bunu ki┼činin kendisinin efendisi olmas─▒ ┼čeklinde de tan─▒mlayabiliriz.
Fasit olmamak, hayat─▒, toplumu, aile ve sosyal ya┼čam─▒ zehirlememek ancak bu iki ilkeye sahip olmakla mümkün olur. 
Nefrete yer vermeyen, önce kendisi olmakla üzere toplumu imar eden ki┼čiler ancak kendine amirun olabilmekle, nefsine do─čru talimatlar verebilmesiyle paralel olarak yürür.
Ey hakikat yolunun salih olmaya niyetlenmi┼č nefsine do─čru emirler veren yolcusu.
Salihun olunmadan amirun olunamaz. Ayn─▒ zamanda unutmamal─▒s─▒n ki, amirun olunmadan da salihun olunamaz.
Bunlar─▒ birbirine akan ve besleyen kaplar olarak dü┼čünmelisin.
Yüce kitab─▒m─▒zda farkl─▒ ┼čekillerde yüz yirmi be┼č vurgunun olu┼čunu dikkate almal─▒s─▒n.
Bozukluklar─▒ düzeltip iyile┼čtiren muslihlerden olmak istiyorsan e─čer önce kendinden ba┼člamal─▒s─▒n.
─░┼či ciddiye almal─▒s─▒n.
Bir yol haritan olmal─▒ ve bunu s─▒kl─▒kla tashih edip geli┼čtirmelisin.
Suyunu ar─▒tman buna ba─čl─▒. Kendini dam─▒tman buna ba─čl─▒. Berrakla┼čman buna ba─čl─▒.
O halde yeniden kendini mânâda diriltmen kaç─▒n─▒lmazd─▒r.
Salih olmadan kalbin dirilik kazanarak Hayy s─▒rr─▒na eri┼čemez.
Salih olmak için kendine amir olman, do─čru talimatlar vermen, kendine ┼čeffaf davranman, âdil davranman, gereksiz ┼čekilde nefsine üzülmemen laz─▒m gelir.
Kötülü─čün gizli ve dessas ilerleyi┼čine kar┼č─▒ uyan─▒k kalman ve sürekli kendini yüce kitab─▒m─▒z Kur’an-─▒ Kerim ile Fahr-i Kâinat Efendimizin mübarek örnekli─či üzerinden temize çekmelisin.
Yüksek erdem sahipleri gündemlerinden salihun ve amirun olmay─▒ dü┼čürmezler. Sen de bu yolda mesafe almak istiyorsan bunlar─▒ dikkate almandan ba┼čka çare yoktur. Zira Rabbimiz yeryüzünün varislerinin oray─▒ imar ve islah eden salih kullar─▒ oldu─čunu buyuruyor. Bu sebeple kendi ki┼čili─čini imar ve islah etti─činde mutluluk yurdunda kendine varis olaca─č─▒n─▒ unutmamal─▒s─▒n. 

*Resim: Arabian Horseman Adolf Schreyer (German, 1828-1899)

Yaz─▒y─▒ Be─čen :     0
Payla┼č :